یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

اینترنت رایگان به قیمت سرقت اطلاعات

اينترنت موبايل - تلفن همراه

جمعه ۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵:۰۰


رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به افزایش استفاده از اینترنت های باز و رایگان در مکان های عمومی گفت: ارائه اینترنتهای باز و رایگان یکی از روش های تبلیعاتی جهت جذب مشتری توسط برخی از ارائه دهندگان می باشد.

وایمکس نیوز - سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش گفت: در ایام نوروز و به علت استفاده مسافران نوروزی از مکان های عمومی همچون هتل ها، مسافرخانه ها، فرودگاه ها و.... استفاده از اینترنتهای باز و رایگان ارائه شده افزایش پیدا خواهد کرد.
وی با مطرح کردن این سوال که چه تضمینی برای حفاظت از اطلاعات استفاده کنندگان این نوع از اینترنت وجود دارد؟ گفت: این نوع از اینترنت را می توان به "هانی پات" تشبیه کرد که روز به روز شاهد افزایش ارائه اینترنت"هانی‌پات"، باز و رایگان در فروشگاه ها، کافی شاپ ها، هتل ها، فرودگاه ها و سایر مکان های عمومی می باشیم. قابلیتی که سوای روشی برای جذب مشتری عموماً برای انجام کارهای ضروری کاربرد دارد.
سرهنگ آذردرخش افزود: هموطنان عزیز و به خصوص مسافران نوروزی دقت داشته باشند با توجه به اینکه اتصال به برخی از اینترنت های باز و رایگان عموماً بدون رمز عبور صورت می گیرد بنابراین شما به راحتی در معرض دید سایرین قرار دارید. لذا لازم و ضروری است کارهای مهم و حساس خود مثل بانکداری الکترونیک، چک کردن ایمیل و...  را از طریق اینترنت های باز انجام ندهید.
رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: حفاظت از رمز های عبور یکی از مهمترین اقدامات در جهت افزایش امنیت سایبری کاربران فضای مجازی است، لذا عدم ارائه این اطلاعات به دیگران بسیار مهم می باشد.
وی تاکید کرد:  با توجه به اینکه تلفن های همراه گنجینه ارزشمندی از اطلاعات از جمله تصویر و کلیپ میباشند، استفاده از اینترنت باز این امکان را به افراد سودجو می دهد تا بدین وسیله از کاربران اخاذی نمایند.
این مقام مسئول از مسافران نوروزی خواست در صورت نیاز به اینترنت در طول مسافرت سعی کنند از بسته های اینترنتی ارائه شده از سوی اپراتورها استفاده نمایند تا ضریب امنیت خود را افزایش دهند.
سرهنگ آذردرخش در پایان گفت: هموطنان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت پلیس فتا به آدرس
www.cyberpolice.ir بخش آموزش مراجعه نمایند. همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک و ثبت در بخش ثبت گزارش مردمی پلیس فتا را در ایام نوروز همیاری نمایند.

 

منبع : پیگاه اینترنتی پلیس فتا

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو